Latihan Soal Present Tense Bahasa Polandia (Part 1)

latihan soal bahasa polandia

    Berikut soal terkait present tense dan konjugasi pada bahasa Polandia. Jika teman-teman tertarik membaca ulasan materi: present tense

A. Lengkapi Konjugasi Kata Kerja dalam Bahasa Polandia Berikut

Przykład:


Brać:

  (Ja) Biorę

  (Ty) Bierzesz

  (On/Ona/Ono;pan/pani) .... Bierze....

  (My) .... Bierzemy....

  (Wy) .... Bierzecie....

  (Oni/One;państwo) Biorą


1. Czytać:

    (Ja) Czytam

    (Ty) ........

    (On/Ona/Ono;pan/pani) ........

    (My) Czytamy

    (Wy) Czytacie

    (Oni/One;państwo) ........

2. Lubić:

    (Ja) Lubię

    (Ty) ........

    (On/Ona/Ono;pan/pani) ........

    (My) Lubimy

    (Wy) ........

    (Oni/One;państwo) Lubią

3. Myśleć

    (Ja) ........

    (Ty) Myślisz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Myśli

    (My) ........

    (Wy) ........

    (Oni/One;państwo) Myślą

4. Znać 

    (Ja) ........

    (Ty) Znasz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) ........

    (My) Znamy

    (Wy) ........

    (Oni/One;państwo) Znają

5. Rozumieć

    (Ja) Rozumiem

    (Ty) ........

    (On/Ona/Ono;pan/pani) ........

    (My) ........

    (Wy) Rozumiecie

    (Oni/One;państwo) Rozumieją

6. Spać 

    (Ja) Śpię

    (Ty) Śpisz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Śpi

    (My) ........

    (Wy) ........

    (Oni/One;państwo) ........

7. Być 

    (Ja) Jestem

    (Ty) Jesteś

    (On/Ona/Ono;pan/pani) ........

    (My) Jesteśmy

    (Wy) ........

    (Oni/One;państwo) ........

8. Umieć

    (Ja) ........

    (Ty) ........

    (On/Ona/Ono;pan/pani) ........

    (My) Umiemy

    (Wy) Umiecie

    (Oni/One;państwo) Umieją

9. Chcieć

    (Ja) Chcę

    (Ty) ........

    (On/Ona/Ono;pan/pani) ........

    (My) ........

    (Wy) Chcecie

    (Oni/One;państwo) Chcą

10. Pytać 

    (Ja) Pytam

    (Ty) ........

    (On/Ona/Ono;pan/pani) ........

    (My) Pytamy

    (Wy) Pytacie

    (Oni/One;państwo) ........


B. Pilihlah Konjugasi Kata Kerja dalam Bahasa Polandia yang Tepat

Przykład: Studiować, (Ja) studiuję, (Ty) studiujesz, (Ona) ....studiuje.... 

1.  Pracować, (Ja) pracuję, (Ty) pracujesz, (On) ........ 

    a. pracuji        b. pracuje        c. pracujemy        d. pracujecie        e. pracuja        

2.  Mieszkać, (Ja) ........, (My) mieszkamy, (Oni) mieszkają, 

    a. mieszkę        b. mieszkaję        c. mieszkasz        d. mieszkam        e. mieszka   

3.  Spać, (Ty) śpisz, (Ona) śpi, (Wy) ........ 

    a. śpimy        b. śpiem        c. śpicie        d. śpy        e. śpią

4.  Tańczyć, (Ja) ........, (Pan) tańczy, (One) tańczą 

    a.  tańczię        b.  tańcze        c.  tańcza       d.  tańczę        e.  tańczi

5. Iść, (Ja) idę, (Pan) ........, (Wy) idziecie

    a. ide        b. idesz        c. idziemy        d. idziesz       e. idzie

6. Gotować, (Ono) gotuje, (My) ........, (Państwo) gotują

    a. gotujecie       b. gotujesz        c. gotujemy        d. gotuję        e. gotujy

7. Mowić, (Ty) ........, (Pani) mówi, (Oni) mówią 

    a. mówicie        b. mówysz        c. mówimy        d. mówię        e. mówisz

8. Jeść, (Ty) ........, (My) jemy, (One) jedzą

    a. ję        b. jest        c. je        d. jesz        e. jecie

9.  Mieć, (Ja) mam, (Wy) macie, (Oni) ........ 

    a. mają        b. ma        c. mamy        d. masz        e. mą

10. Jechać, (My) ........, (Wy) jedziecie, (Państwo) jadą

    a. jadzie        b. jadę        c. jedziesz        d. jedziemy        e. jedzię


C. Lengkapi Kalimat Berikut dengan Oni atau One

Przykład: (Magda i Piotr) Oni są z Polski.

 1.  (pan Kamil i pani Grażyna) ........ mieszkają w Krakowie.

 2. (Krystyna, Agata i Andrzej) ........ mają się dobrze.

 3. (Maria, Julia i Ewa) ........ są z Włoch.

 4. (pani Kruszańska i pani Wojciechowska) ........ mieszkają w Poznaniu.

 5. (Piotrek i Adam) ........ mają komputer.

D. Lengkapi Kalimat ini dengan Kata Kerja dalam bahasa Polandia yang Tepat

Przykład: Ja....mam....(mieć) na imię Jan.

1. Przepraszam, ........ (mówić) pan za szybko!

2. Jarek ........ (być) studentem.

3. Ja ........ (jeść) kiełbasę.

4. Ty ........ (gotować) obiady dla rodziny.

5. My ........ (mieszkać) w Krakowie. 

6. Czy pani ........ (być) z Indonezji? 

7. Gdzie wy ........ (mieszkać)? 

8. Skąd wy ........ (być) ? 

9. On ........ (mieć)  na imię Agus i ........ (być) z Indonezji. 

10. Ona ........ (mieć) na imię Eva i ........(być) z Niemiec. 

11. Pani Maria ........ (mieszkać) w Poznaniu.

12. One ........ (być) z Polski. 


Kunci jawaban: kunci jawaban soal

Jika terdapat pertanyaan terkait soal present tense bahasa Polandia, silakan teman-teman berkomentar di bawah ini.

Post a Comment