Kunci Jawaban Latihan Soal Bahasa Polandia: Present Tense atau Czas Terażniejszy (Part 1)

 Czas Terażniejszy ćwiczenia answer



Iatihan part 1: soal part 1

A. Lengkapi Konjugasi Kata Kerja dalam Bahasa Polandia Berikut

Przykład:

Brać:

    (Ja) Biorę

    (Ty) Bierzesz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) .... Bierze....

    (My) .... Bierzemy....

    (Wy) .... Bierzecie....

    (Oni/One;państwo) Biorą


1. Czytać:

    (Ja) Czytam

    (Ty) Czytasz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Czyta

    (My) Czytamy

    (Wy) Czytacie

    (Oni/One;państwo) Czytają

2. Lubić:

    (Ja) Lubię

    (Ty) Lubisz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Lubi

    (My) Lubimy

    (Wy) Lubicie

    (Oni/One;państwo) Lubią

3. Myśleć

    (Ja) Myślę

    (Ty) Myślisz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Myśli

    (My) Myślimy

    (Wy) Myślicie

    (Oni/One;państwo) Myślą

4. Znać 

    (Ja) Znam

    (Ty) Znasz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Zna

    (My) Znamy

    (Wy) Znacie

    (Oni/One;państwo) Znają

5. Rozumieć

    (Ja) Rozumiem

    (Ty) Rozumiesz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Rozumie

    (My) Rozumiemy

    (Wy) Rozumiecie

    (Oni/One;państwo) Rozumieją

6. Spać 

    (Ja) Śpię

    (Ty) Śpisz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Śpi

    (My) Śpimy

    (Wy) Śpicie

    (Oni/One;państwo) Śpią

7. Być 

    (Ja) Jestem

    (Ty) Jesteś

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Jest

    (My) Jesteśmy

    (Wy) Jesteście

    (Oni/One;państwo) Są

8. Umieć

    (Ja) Umiem

    (Ty) Umiesz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Umie

    (My) Umiemy

    (Wy) Umiecie

    (Oni/One;państwo) Umieją

9. Chcieć

    (Ja) Chcę

    (Ty) Chcesz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Chce

    (My) Chcemy

    (Wy) Chcecie

    (Oni/One;państwo) Chcą

10. Pytać

    (Ja) Pytam

    (Ty) Pytasz

    (On/Ona/Ono;pan/pani) Pyta

    (My) Pytamy

    (Wy) Pytacie

    (Oni/One;państwo) Pytają

 

B. Pilihlah Konjugasi Kata Kerja dalam Bahasa Polandia yang Tepat

Przykład: Studiować, (Ja) studiuję, (Ty) studiujesz, (Ona) ....studiuje.... 

1.  Pracować, (Ja) pracuję, (Ty) pracujesz, (On) ........ 

    b. pracuje    

2.  Mieszkać, (Ja) ........, (My) mieszkamy, (Oni) mieszkają, 

    d. mieszkam       

3.  Spać, (Ty) śpisz, (Ona) śpi, (Wy) ........ 

    c. śpicie     

 4.  Tańczyć, (Ja) ........, (Pan) tańczy, (One) tańczą 

    d.  tańczę       

5. Iść, (Ja) idę, (Pan) ........, (Wy) idziecie

     e. idzie

6. Gotować, (Ono) gotuje, (My) ........, (Państwo) gotują

     c. gotujemy  

7. Mowić, (Ty) ........, (Pani) mówi, (Oni) mówią 

    e. mówisz

8. Jeść, (Ty) ........, (My) jemy, (One) jedzą

    d. jesz    

9.  Mieć, (Ja) mam, (Wy) macie, (Oni) ........ 

    a. mają       

10. Jechać, (My) ........, (Wy) jedziecie, (Państwo) jadą

    d. jedziemy       


C. Lengkapi Kalimat Berikut dengan Oni atau One

Przykład: (Magda i Piotr) Oni są z Polski.

 1.  (pan Kamil i pani Grażyna) Oni mieszkają w Krakowie.

 2. (Krystyna, Agata i Andrzej) Oni mają się dobrze.

 3. (Maria, Julia i Ewa) One są z Włoch.

 4. (pani Kruszańska i pani Wojciechowska) One mieszkają w Poznaniu.

 5. (Piotrek i Adam) ........ mają komputer.


D. Lengkapi Kalimat ini dengan Kata Kerja dalam bahasa Polandia yang Tepat

Przykład: Ja....mam....(mieć) na imię Jan.

1. Przepraszam, mówi (mówić) pan za szybko!

2. Jarek jest (być) studentem.

3. Ja jem (jeść) kiełbasę.

4. Ty gotujesz (gotować) obiady dla rodziny.

5. My mieszkamy (mieszkać) w Krakowie. 

6. Czy pani jest (być) z Indonezji? 

7. Gdzie wy mieszkacie (mieszkać)? 

8. Skąd wy jesteście (być) ? 

9. On ma (mieć) na imię Agus i jest (być) z Indonezji. 

10. Ona ma (mieć) na imię Eva i jest (być) z Niemiec. 

11. Pani Maria mieszka (mieszkać) w Poznaniu.

12. One (być) z Polski. 

Post a Comment